2010. július 12., hétfő

Kutyameleg

   Pár hete azon siránkoztunk, hogy mennyire rossz az idő, milyen sok az eső, és ilyen rossz nyarat még sosem éltünk, most pedig átestünk a ló túloldalára. Igazán meleg van, napközben 33-35 fokot mérünk az udvaron, és éjjel sem megy 20 fok alá a hőmérséklet. Kutyameleg van, ezúttal szó szerint!
   Nem csak mi szenvedünk a hőségtől, hanem házi kedvenceink is. Nekik éppúgy megterhelő ez az időjárás mint az embereknek, csak ezt nem mindig vesszük észre.  Én most, hogy a napok jó részében újdonsült kis barátomat nevelgetem, látom rajtuk mindezt. A cicák folyamatosan vagy a hűvösebb istállóban, vagy az árnyékban heverésznek, többnyire lógó nyelvvel. Ők még könnyebben vannak, hiszen viszonylag szabadabb a mozgásterük.  Kicsi a kutyaólak közé ásott egy hűsölő vermet, abban tanyázik. Az árnyék, és a mögötte húzódó betoncsík hűvöse már nem elég! Ennek a veremásásnak nem különösebben örülök, de nem szidtam le érte, hagytam hadd csinálja. Szüksége van rá!
Bundás ezzel szemben állandóan pancsol. Mióta csak elhoztuk, szeret a vízben bohóckodni. Ezt először az itatóvödrében vettük észre, az orrát és a mellső két mancsát dugdosta bele játékosan. Tettünk ki neki egy kis kádban vizet, ebbe rendszeresen beleugrál kicsit felfrissíteni magát. Teljesen igaza van, ilyen időben nekünk is a vízparton lenne a helyünk! Pancsoló kutyánk nagyon aranyos, egy ponton túl azonban idegesítő is. Újabban az itatós vödröket mindig kiborítja, elhurcolja az udvar különböző pontjaira. Játékos tevékenység ez, de próbálom róla leszoktatni, eddig zéró sikerrel... :D
   A lényeg az, hogy ne feledkezzünk meg kedvenceinkről ebben az időben sem, mindig tegyünk eléjük sok-sok friss vizet. Az ő folyadékigényük is megnövekszik, ráadásul hűsíthetik is vele magukat. A kikötött állatokat helyezzük árnyékba, napon tartani folyamatosan őket, állatkínzás! Én eleve nem szeretem, ha megkötik a kutyusokat, ám megértem a szükségességét bizonyos esetekben. A gondatlan hanyag tartást viszont nem szeretem, és harapok érte! Láttam ilyet a napokban, azért hívom fel rá a figyelmet. Ha állatot tartunk, annak felelősségét is vállalnunk kell!

1 megjegyzés:

MJ írta...

Kiskutyában még nem láttam -rajta kívül- ennyire önfeledten pancsolni.

Megjegyzés küldése