2012. február 16., csütörtök

Olvad a jégcsap...

   
   Végre enyhébb az idő, megmondom őszintén már kezdtem én is fázni! Pedig nem vagyok egy didergős típus, mégis! A sítábori -30 után még melegnek tűnt az itthoni hőmérséklet, de szép lassan belém fagyott a mosoly, és még nem is láttam a gázszámlát...
Kutyusomat (Bundás) elnézegetve eljátszottam a gondolattal, milyen is lehetne egy saját bunda. Mivel kedvenc vadállatom a tigris, babráltam kicsit a képszerkesztővel! Jó nem?
   Bundára talán már nem lesz szükség, különben sem szeretnék állandóan négykézláb mászkálni. Időközben megenyhült az időjárás, olvad a hó, egyre szebb jégcsapok bukkannak fel szerte a városban. Iskolánkban is! Nagyon szépek ezek a cseppképződmények, egyik-másikban sokat gyönyörködtünk a gyerekekkel, persze csak biztos távolságból. Nagyon veszélyesek ezek a jégcsapok, hiszen ha valakire ráesnek, csúnya sérüléseket okozhatnak. Éppen ezért folyamatosan zajlik nálunk is a jégmentesítés, karbantartóink keményen ügyelnek a biztonságunkra, és mi is megteszünk minden tőlünk telhetőt, a balesetek megelőzése érdekében.


Vigyázni kell a járdák, utak jegesedésére is, igen alattomos megfolyásokkal lehet találkozni. Minap majdnem megtanultam én is röpülni a Vörösmarty utcában, munkába menet. Jó reflexeimnek hála, némi mátrixos mozgás után állva maradtam, de óvatosan kell közlekedni! Vigyázzatok magatokra!


   Miközben itt írogatok, hallgatom a híradót. Itt egy autó, ott egy busz, mind az árokban. Sok a sérült! Elakadt a hókotró, hóátfúvás nehezíti a közlekedést mindenhol, Somogyban kritikusak az utak. Holnap havas eső jöhet. Nem is tudom! Visszasírom a hideget? Hiába, minden rosszban van valami jó, és ez fordítva is igaz. Legyetek óvatosak a napokban, hosszú útnak pedig csak akkor induljatok, ha nagyon muszáj! Ez most nem megfelelő kiránduló idő, bármilyen szépségeket is rejt magában...









6 megjegyzés:

MJ írta...

Viharos szél, eső, hó, fagy zúgok, átfolyások.
Mi kell még? ... Óvatosság. Biztosítás.

Dius írta...

Hát egy ilyen budát én is elfogadtam volna mostanában. A didergésem még messze nem szűnt meg,igaz, nálunk olyan viharos szél volt egész nap, hogy most meg attól fagyunk meg. Én nem voltam olyan ügyes, mint Te. Akkorát estem ma reggel, mint az a bizonyos ólajtó... a derekam jó nagyot reccsent, gondolom reggel látom majd a csillagokat.
De majd csak izzadhatok már. :))

Joe bácsi írta...

Uhh! Tessék vigyázni! Még jó, hogy nem lett baj...

Adelid írta...

Mikor ilyen extrém időjárásról olvasok, mindig hálát adok az égnek, hogy az ilyenek minket elkerülnek. Jó kis "szigetet választottam" élőhelynek!

Mónika írta...

Hétvégére már talán jobb lesz az időjárás, legalábbis ezt ígérték. bár nálunk most esik a hó...

georgina írta...

Nálunk Zalában elvétve van csak hó ma kivételesen jó idő volt sütött a napocska is és már a szél sem fújt,szépek a képeid nagyon tetszik!Kívánom,hogy nálatok is mihamarabb süssön ki a nap!

Megjegyzés küldése