2011. október 31., hétfő

Halloween

   Ami nálunk a mindenszentek ünnepe, az több angolszász kultúrában a halloween. Nem kívánok vele bővebben foglalkozni, akit érdekel, az további ismertetőhöz juthat, ha ide kattint. Én nem vagyok különösebben híve annak, hogy más népek hagyományait a magunkévá tegyük, de megtörténik ez a beleegyezésem nélkül is. Így tetszik vagy sem, a töklámpás figurák, valamint a különböző ijesztgetős jelmezek egyre inkább teret hódítanak nálunk is.

   A lányok tökét már bemutattam nektek a múltkor, nagyon tetszett. Ezen az alkotáson kívül is készült azonban még jó néhány, melyek szintén ügyesek, ötletesek voltak. Iskolánkban ezekből kiállítás is készült az előtérben, ott örökítettem meg őket. Az itt látható kreatív produktumokat a jelenlegi osztályunk tanulói álmodták meg!
   Dicséret illeti a kis ötödikeseket, még ha nem is kedvencem a halloween. Tulajdonképpen gyermeki gondolkodással meg tudom őket érteni, valóban vidám figurákat lehet készíteni... 



4 megjegyzés:

Apa54 írta...

Ez is már nekem ugyanúgy idegen lesz, mint a Valentin nap. A fiatalabb korosztály még magukénak tudják tenni ezt. Majd olyan hagyománnyá válik, mint fenyőállítás. Száz év múlva már echte magyar hagyomány lesz. Én nem állok elébe, nem is tehetném, még ha akarnám, akkor sem. Nemtetszésemről már írtam tavaly itt: http://apa54.blogspot.com/2010/10/halloween.html

Rózsa írta...

Tegnap vitába keveredtem egy közösségi oldalon a témával kapcsolatban, most örömmel nyugtázom, hogy rajtam kívül vagytok még ketten és az is igaz, hogy nélkülünk is be lesz fogadva egy idegen nép hagyománya, holott már a szép magyar hagyományok feledésbe merülnek, de az idegenre nagyon fogékonyak lettünk...
Egyébként a gyerekek munkái aranyosak.

MJ írta...

Kedves Rózsa! Még hárman.

Hanczur írta...

Négyen.
Én még megfejeltem, és egy negyed tököt betoltam a sütőbe, majd az arcomba. Olyan édes, hogy egyszerűen értelmetlen pazarlásnak tartom egy ilyen egészséges kaja tönkretételét.

Megjegyzés küldése