2011. augusztus 28., vasárnap

Fáról-fára meneteltünk

Bár a tanév még nem kezdődött el, már összerántottam kis csapatomat, akikkel engedtünk a természet hívó szavának. Szombaton - a nyár talán utolsó kánikulai napján-, a Zselici négy fa elnevezésű, 30 km-es túrán vettünk részt. Csapatunk négy főből állt, Bogi, Gergő, és Ricsi adta a lelkes kíséretet. A nagy hőség ellenére nagyon jól sikerült a napunk.
   Simonfáról a METEOR háztól indultunk reggel nyolc órakor. A rendezvény neve négy falu érintéséből kapta a nevét, ezek a menetelés sorrendjében: Simonfa-Cserénfa-Gálosfa-Bőszénfa.

A falu központjából a Kotormányi erdő felé kezdtünk, innen a Nádasdi-erdőbe jutottunk. A Törcsényi-hegyen délnek fordulva, mintegy 10 km megtétele után értünk be Cserénfára. Itt a tűzoltószertár mellett találtuk meg első ellenőrző pontunkat. Keleti irányba haladva, 2,5 km után Kaposgyarmaton ismét ellenőrző pont, egy gyönyörű székely kapu mellett, erről fénykép is készült.

A továbbiakban délnek tartva, a szőlőhegyeken keresztül csattogtunk be Gálosfára. Itt már erősen szakadt rólunk a verejték, hiszen közeledtünk a déli órához. Társaim -akik nem nagyon nézegették a térképet-, erőteljes pánikba kezdtek esni, mikor meglátták a Zselic 40-es túráról jól ismert Szamár-dombot. Ez ugyanis roppant meredek, mi pedig pont arra tartottunk. Én persze tudtam, hogy pont a tövébe érve irányt váltunk, de valamiért "elfelejtettem" velük tudatni....
Miután mindenki megkönnyebbült, nyugatnak fordulva követtük a zöld sávot, a Surján patak völgye mellett. Bőszénfán a templomnál lévő Meseszállónál volt a cél előtti utolsó ellenőrzőpontunk, itt kicsit le is ültünk. Szívesen pihent volna mindenki a tikkasztó melegben, de Ricsi édesanyja nagyon várta már az érkezésünket idehaza. Az ifjú ugyanis másnap (ma) költözött el Veszprémbe, ahol megkezdi egyetemi tanulmányait. Érthető tehát, ha a szülők ezelőtt minél többet szerettek volna még együtt lenni gyermekükkel. Nem időztünk tehát sokat, nekivágtunk az utolsó nyolc kilométernek.
Az Öröm-hegyi szőlők között először emelkedve folytattuk utunkat, majd leereszkedtünk a Gálosfai patak völgyébe. A cél ismét a kiindulópont volt, ahol zsíros kenyérrel, teával, és persze az oklevél-jelvény jutalommal vártak bennünket.

Ez a túra is nagyon hangulatos, és felettébb vidám volt. Rengeteget nevettünk, többek között a Ricsi kolbászán, és itt most nem kellene rosszra gondolni.... Bogi ismét rengeteg fényképet készített a nyári virágokról, és minden egyébről, amelyekből kis ízelítőt is adott blogjában. Kattintsatok, kiváló kiegészítője a bejegyzésemnek! Hamarosan, még szeptemberben folytatjuk, ha isten és az időjárás is úgy akarja... :)

Edit írta...

ÓÓÓÓ de jók ezek a túrák. Régen kéktúráztunk a fiammal, egy lelkes testnevelés tanárnőnek köszönhetően.Szervezett túrák voltak, majdnem minden hétvégén mikor még fiam alsóba járt. Volt, hogy szombat is mentünk, vasárnap is. Jajj de jók is voltak! :))))
Persze az iskolájában verseny is volt a megtett kilóméterek után, persze, hogy a fiam 3 éven keresztül első volt :))

Joe bácsi írta...

Jók bizony! Szabad ég alatt, friss levegőn, a természet szépségeit csodálva érezhetjük jól magunkat, miközben a szervezetünk kondícióját is javítjuk. Örülök, hogy nektek is voltak ilyen élményeitek!

Magdi írta...

Szeretettel kívánok neked sikeres tanévet sok-sok gyönyörű emlékkel és maradandóan szép kirándulásokkal:)