2011. május 23., hétfő

Nyeregben

Nem lóra, hanem kerékpárra pattantunk szombaton, a Zöldpont életmódklub szokásos májusi kerékpártúráján, az olimpiai ötpróba keretében. Iskolánkból összesen 52-en vettünk részt a különböző megmérettetéseken. Kati néni, és Andi néni csapata 49 fővel a 20 km-es mini túrának vágott neki, én két nyolcadikos diákommal a 75 km-es próbát céloztam meg. A nagy létszámú részvétel miatt, iskolánkat egy használt kerékpárral jutalmazták a szervezők.

A nagy túrán két kísérőm volt, Rajmi és Bogi személyében. Eredetileg ismét többen lettünk volna, de ahogy az lenni szokott, induláskor mindig csökkent létszám képviselteti magát. Nagyon szép, rendkívül meleg időben rajtoltunk el. Útvonalunk 75 km meghirdetéséről szólt, nevezéskor 80-at mondtak, végül a kilométer órám is ennyit mutatott. Tekertünk rendesen! Szenna irányában hagytuk el a várost, majd betértünk Patcára. Onnét áttértünk Zselickisfalud felé, behajtottunk egy erdészeti útra, és egészen Kardosfapusztáig tekertünk.
Ez a szakasz igen meredek volt, jól elfáradtunk. Továbbmentünk Ropolypusztának, majd a 67-es főutat elérve leereszkedtünk Bőszénfára, ahol újra erdészeti útra kanyarodtunk, Lipótfa felé. Ez azért is szép rész, mert az erdő előtt jobbra tenyésztett szarvasokat, vaddisznókat láthattunk. Hosszú kanyargós, nem a legjobb minőségű, ám csodaszép úton vágtunk át a Zselic legbensőbb részein. Sok helyütt erősen meredek, fárasztó szakaszok voltak. Folyamatosan fenyegetett minket a zivatar is, de ez csak fokozta a hangulatot. Dörgött, villámlott, de az esőt szerencsére végig megúsztuk.
Megcsodáltuk a bányai panorámát, majd Kaposszentbenedekig kerékpárúton haladtunk. A Petörke tározó mellett felkapaszkodtunk a szőlőhegyre, ami nem kis munka volt. Nagyon meredek az az emelkedő, főleg ennyi tekerés után! Szennába érkeztünk vissza, ahonnét a már ismert úton hajtottunk tovább a célig.
   Nagyon tartalmas, fárasztó, ám kellemes napunk volt. Mindkét kísérőm szépen bírta a hajtást, bár Bogyi nagyon elfáradt. Az vesse rá ezért a követ, aki nem tette volna, hiszen amikor végleg leszálltunk a kerékpárunkról, már 92 km megtett utat mutatott a számláló... :)

MJ írta...

Jó "kis" útvonal, jó "kis" túra.

Magdi írta...

Gyönyörű fotók, kellemes kirándulás lehetett:)