2011. március 6., vasárnap

Kinyúltunk a tavaszvárásban

   Enyhe napra ébredtünk. A régen látott kápráztató napsütés, a naptárral együtt tavaszt hirdetett. Reggel beleolvasgattam kedvenc blogjaimba, amelyek közül szintén sokban a várva várt évszak eljövetelét vetítették előre. Megjött Charlie a vörsiek híres gólyája, nyílnak több kertben a virágok. Nyílik nálunk is a krókusz, ezen kívül azonban minden kopár. Minden adott volt tehát egy kellemes naphoz, majd első lehangoló lépésként megnéztem az időjárás előrejelzést....  

   Charlie szegénykém mindig korán érkezik, idén azonban talán túlságosan is előrerohant. Vagy az időjósok tévednek? Nem bánnám, mert ezt a hideg és szürkés időt most már ténylegesen lecserélném valami melegebbre és színesebbre. Persze ahogy elnéztem nem vagyok egyedül, meteorológusaink ezzel szemben a tél elhúzódását vetítik előre. Márciusban alig megy 10 fok fölé a hőmérséklet, az éjszakák is maradnak fagypont közeliek. Na ez nem jó, sem nekünk, sem a túlbuzgó gólyának, akinek természetesen nagyon örülök. Már nagyon szeretném látni a mi gólyaúrfinkat is!
Ez kicsit a kedvem szegte ugyan, de ne aggódjon senki, nem lettem bánatos! Délelőtt még kint az udvaron tüsténkedtünk egy darabig, a hideg szél azonban a napsütés vonzáserejét is le tudta győzni. Ebéd után már nem vágyódtunk ki a hidegbe, vasárnap lévén ejtőztünk kicsit. Mi a fotelekben nyúltunk ki filmet nézve, kutyáink pedig mintha átérezték volna a hangulatunkat, kerestek egy-egy meleg pontot az udvarban, ahol elnyúlhattak. Kicsi a felmelegedett füvet választotta, Bundás pedig a teraszunk alatti meleg háromszögben még kispárnát is helyezett a feje alá. Ez ám a luxus! Ezt a piros textilrongyot a házikójából hozta ki, sokszor a teste alá igazgatja, most párnaként funkcionáltatta. Milyen ötletei vannak! Néha még én is elcsodálkozom... A kép azért ilyen fura, mert pontban felülről fényképeztem. Ha kimentem volna hozzá, akkor felkelt volna játszani. Később meg is tettük!
   Ma tehát kinyúltunk rendesen, bár a házimunkákban is haladtunk egy kicsit előre. Lassan viszont tényleg jó lenne nekiállni a metszegetésnek, kertművelésnek, udvari feladatoknak. Tudom, sokan elkezdték már, két fát én is fazonra igazítottam. Ettől még nincs itt a tavasz. Sajnos. Hol vagy már te jó idő? Vagy csak nálunk nincs?

8 megjegyzés:

online-lehetőségek írta...

Én is várom a tavaszt az embernek a kedve is jobb. Szeretnék már sétálni egy nagyot . Én emeleten lakom tehát a séta fontos számomra. A kutyusok nagyon aranyosak:)) Jó vasárnapi pihenést :))

Kőrösi Mercédesz írta...

Kell egy-egy ilyen nap (mondom nagy lelkesen másoknak, oszt nálunk meg mindig az aktív pihenés megy, ez van:)))

Joe bácsi írta...

Az emeleti lét bizony nekem sem hiányzik. Itt sokkal több munka van a ház körül, de egyelőre nem cserélném vissza a panelra!
Merci, nálunk is legtöbbször aktív pihenés zajlik, rövidek ezek a hétvégék. Ha pedig eljön a tavasz...

Éva írta...

Én is várom már, hogy egy kicsit rendbe hozzam a kertet.

Agnes. írta...

Joe en mar le sem irom, hogy 15 cm-es hotakarora ebredtunk:)Vedd ugy, hogy nem irtam le!:)ja es itt is hosszu telrol beszelnek, sokara jon meg a tavasz, hiaba varjuk.

Nagyon aranyosak a kutyikak:)

MJ írta...

Nagyon jó volt a szél. Nagyon jó! Csak egy lett volna jobb. Ha nincs.

Nyárády Károly írta...

Az a híres tavaszi szél már igazán fújhatna egy kicsit, mert Ivánék éppen elég hideget löktek Szibériából, és azt sem ingyen, mert a gáz is onnan jön! Tudnak ezek valamit, az biztos, és ez a mi szelünk, ez a Dunáról fújdogáló is csak a szegény ember zsebeiben kotorász! Én azt javasolom, szavazzuk meg, hogy legyen tavasz! ha nem, akkor szervezzünk tiltakozást, hátha addig meleg lesz, és akkor már lehet jót napozni is kint a téren, és meglesz a jól végzett munk..., izé, henyélés utáni élmény is!

baratella írta...

Érzik az állatok a tavasz jöttét.Egyre többet hallani a madarak énekét, s már nem csak a madáretetőm körül röpködnek.Birtokukba veszik a bokrok ágait is.S mintha a kis és nagy testű kutyuskáim is kevesebbet aludnának,több a napközbeni játék.A másik jelzés, hogy már február elején levedlették a téli vastag bundájukat, főleg a nagy bundás Maxi kutyám.Úgy, hogy henyélésnek helye nincs!!!

Megjegyzés küldése