2010. december 21., kedd

Karácsonyi hangverseny a Szent Imre templomban

   Már csak 3 nap, és itt a karácsony. Ennek szellemében keresgéltem a kaposvári programok között, így leltem rá a Vikár Béla Vegyeskar meghívójára. Ma este hat órakor kezdődött műsorukra ellátogattunk Enikővel, és nagyon jól éreztük magunkat!
   1925 februárjában lépett először a közönség elé a Vikár Béla Kórus jogelődje, a Kaposvári Iparos Dalárda. Az 50-60 fős együttes férfikarként működött a II. világháborúig. 1945 után Nyakas József szervezte újjá a kórust. 1962-ben a Zeneakadémián már mint Vikár Béla Kórus mutatkozott be. 2000. novemberétől Ludmány Géza karnagy úr vette át a kórus vezetését, a jelenlegi 53 fős lelkes kórustaggal. A kórusban a diáktól a nyugdíjasig minden korosztály és sokféle foglalkozási ág képviselteti magát. Én sem tudtam, de egyik kolléganőm is itt énekel!
Az idén 85 éves jubileumát ünneplő vegyeskar színvonalas műsora megtöltötte a templomot. Szabad ülőhelyet nemigen lehetett találni, többen állni kényszerültek. Előadásukban különböző ismert, és kevésbé ismert karácsonyi dalokat hallhattunk. Nekem személy szerint legjobban Händel : Halleluja című kórusműve tetszett a legjobban, ez hatalmas tapsot is kapott. Ezzel persze nem a többi számot kívánom kisebbíteni, mert mindegyik nagyon szépen szólt, és a végén hatalmas tapsot kapott jutalmul a kórus. Az egész műsort külön feldobta a karnagy finom humora. 
   Kellemes ráhangolódást biztosított ez az est is a közelgő ünnepre, csak azt sajnálom, hogy nagyon kevés fiatalt fedeztem fel a sorok között. Még a saját korosztályom is foghíjasan mutatkozott, inkább az idősebbek voltak többen. Szomorú, hogy ha valami nem popstílusban dübörög, az nem vonzza az ifjúságot. Ez azonban talán már a mi felelősségünk is, szülőké, tanároké, az érettebb korosztályé...


2 megjegyzés:

Agócsné Horváth Andrea írta...

Valóban nagyon szép volt!! Még hogy nem voltak fiatalok!!! Négyen is ott voltunk kisfaludys kolléganők!! ( Ildi, Kati, Judit és én) /iwiw hozzászólás/

Joe bácsi írta...

Azt mondtam kevesen voltak, nem azt, hogy egyáltalán nem... :D És elsősorban a tizenéves, huszonéves korosztályra értettem!

Megjegyzés küldése