2010. október 18., hétfő

"Vicces" számla? 2.

   Márciusban kapott érdekes és mulattató számlámat ma egy újabb követte. Akkor a gázszolgáltató késztetett mosolygásra, most az önkormányzatom kísérelte meg ugyanezt. A probléma csak az, hogy momentán egyáltalán nem volt kedvem nevetni! A tavaszi történteket ugyanis meg tudtam érteni, és bár őrületes hülyeségnek tartom a dolgot, a jelen esemény rendkívüli módon pofátlan is!

   Történt ugyanis, hogy kaptam egy 31 forintos pótlékról szóló felszólítást. Nincs rajta indoklás, nincs megadva milyen pótlék, nincs semmi lényeges adat. Csak ez a nevetséges összeg, hozzá csatolva pluszban az ez évi adóbefizetéseimről szóló egyenleg. Ez természetesen rendezve van! Én mindig pontosan fizetem csekkjeimet, így volt ez a kommunális adó, és gépjárműadó esetében is. Ezért nem igazán értettem az egészet, de kis gondolkodás után megvilágosodtam!
Márciusban először csak a kommunális adó csekkjét és felszólítási papírját kaptuk meg. Hiányoltam az autóét, ezért be is mentünk az önkormányzathoz, megtudakolni a hiány okát. Akkor azt mondták, hiányzik az illetékes kolléga, még nem lett kiszámítva. Egy hét múlva ismét visszamentünk, még mindig nem volt kész. Ekkor már nagyon dühös voltam amiért nekem kell rohangálnom munkaidőben emiatt, de azt mondták ne aggódjak, nem lesz késedelem, mert a kézhezvétel után számított 15 napon belül kell befizetnem. Megnéztem, március 4-én fizettem be a kommunális, majd 24-én a gépjármű utáni adót. Viszont amit akkoriban nem vettem észre, hogy a kocsiról szóló papírt is március 1-el írták meg! Gondolom visszadátumozták, így én késedelembe kerültem.
Most az őszi részletet szeptember 3-án fizettem ki, jóval korábban mint kellett volna. Ugyanígy a tavaszi kommunális adóét is. Azért én nem kapok jóváírást? Csak azért kérdem, mert az önkormányzati dolgozó(k) hibájából adódóan kerültem alig tíznapos késésbe, egy csekk következtében. Ezt van képük rám terhelni, akkor én igényelném a korábban teljesített számla utáni jóváírást is! Na jó, ez csak álom! Nem így működik! Mindenesetre érdekelne ismételten, hogy ennek a 31 forintnak a behajtása mennyibe is került? Gondolom jóval többe, de megérdemlik! Én kifizetem ezt a súlyos összeget, cserébe azonban közzéteszem, mert ez nem az ÉN szégyenem!
   Szomorúnak találom továbbá, hogy minden indoklás nélkül kaptuk ezt az értesítést. Nekem kellett spekulálnom, hogy miről is szólhat a dolog. Mást azonban nem tudok elképzelni. Lehet, hogy nekem rossz a humorérzékem, de ezen a "vicces" számlán most nem tudtam nevetni...

2 megjegyzés:

MJ írta...

Hasonlóképp jártam már én is. Előszörre nem is érdekelt, mert még ennyi sem volt. Egy év múlva aztán újra kiküldték, akkor már ostromolta a harminc forintot! Mérgemben piros csekken küldtem ötvenet! És láss csudát! Soha nem mutattak ki túlfizetést nálam!

Joe bácsi írta...

Befizettem! Remélem még időben, nem akarom további felesleges költségekbe kergetni az önkormányzatoz! :DD

Megjegyzés küldése