2010. július 11., vasárnap

Az ég meghódítása

   Legutóbb a fecskékkel kapcsolatosan elég szomorú beszámolót írtam, macsekunk akrobatikus mutatványa következtében árván maradt az egyik fészkünk. Szerencsére a kisfecskék előtte még éppen kirepültek, bár ezt nem volt szerencsénk megfigyelni. Ma a másik fészeknél azonban igen!
   Kora tavasz óta nem volt időm egy alapos autótakarításra, ezért ma nekiálltam. Mosás, belső takarítás, polírozás, volt minden ami kell. Bundás mindeközben folyton körülöttem sündörgött, azt kereste mit vihet el a közelemből. Egyik kis csínytevése kapcsán eljöttem az autótól, és akkor lettem figyelmes a fészek körül zajló eseményekre. Az épségben maradt családnál három fióka nevelődött fel, abból most ez egyik megindult. Mikor felpillantottam, kint állt a szarfogó párkányon. Jó, hogy a napokban letakarítottam a fekete-fehér kis hegyecskét, így volt hol toporogni, bátorságot gyűjteni.
Még körülbelül húsz percen át ott sétálgatott oldalirányban, közben nézegetett lefelé, felmérte a távolságot, gyűjtötte az erőt félelme leküzdéséhez. Ezalatt a fecskeszülők folyamatosan köröztek körülötte, mintegy biztatván őt a megindulásra. Testvérkéi mögötte csicseregtek a bejáraton kidugott kis fejecskéikkel. Sokáig tartott mire megindult, de végül egy határozott lendülettel nekiugrott, és néhány kezdeti esetlen szárnycsapást már magabiztos repülés követett. Megúszta, macska nem volt a közelben, ráadásul ügyes is volt. Meghódította az eget!
   Most a többieken a sor, bár látszólag kis ideig még maradni szándékoznak, addig is a fecskeszülők etetik őket. Lassan  elindulhatnának már, hogy legalább még egy költésre legyen idő! Szükség van rá, hiszen bajban van a faj! Ma a másik kicsit sérült fészket is többször megtekintette egy fecskepár, lehet el is foglalják. Van rajta mit javítani előtte, de remélem beköltöznek!

1 megjegyzés:

MJ írta...

Kell egy "Hosszú forró nyár", no meg egy kicsit elhúzódó meleg ősz és már ok is!

Megjegyzés küldése