2010. április 1., csütörtök

Április bolondja


   Eljött április elseje, a tréfák ünnepe, amikor megengedett egy-két füllentés és beugratás. Április bolondja a népszokás szerint az, akit ezen a napon rászednek, a bolondját járatják vele.

Kevesen gondolnák, hogy a gyerekesnek látszó szórakozásnak komoly lélektani háttere van. Pszichológusok állítása szerint ennyi hazugság és tréfa, szükséges is a kiegyensúlyozott lelki élethez. A hazugsághoz persze mindig is felemásan viszonyult a társadalom. Egyfelől elítéljük, megbízhatatlannak tartjuk, és kerülni kezdjük akit egyszer rajtakaptunk füllentésen. Másfelől viszont minden nap elejtünk apró hazugságokat, melyeket így vagy úgy, de mindig megmagyarázunk magunknak. Elfogadott dolog, de jó vele csínján bánni, és nem mindegy, hogy a füllentésünk milyen tartalommal bír, milyen szándékkal keletkezett.
   Ma minden következmény nélkül tréfálhatunk meg másokat, azonban ne vigyük túlzásba! Sértő, szándékosan ártó jellegű poénokkal nem lesz senki népszerű! Nem jó vicc az sem, ha valakinek az egészségével, ne adj isten halálhírével viccelődünk, így aki nem tud kitalálni valami eredeti, jópofa ugratást, inkább bele se vágjon! Senkinek nem kívánom azt sem, hogy úgy járjon mint én, akit sajnos elbocsáthatnak az állásából, amiért az igazgatói irodát kipakoltam késő este a folyosóra, és közben az asztalra helyezett tintát véletlenül felborítva, nagyon fontos iratokat tettem tönkre. Szóval szorulok most rendesen, de talán megértőek lesznek a fegyelmi tárgyaláson, hiszen csak jókedvre szerettem volna deríteni kedves főnökeimet, amikor reggel munkába érkeznek.
  Kívánok mindenkinek vidám, mulatságos napot, én pedig megyek és rendet teszek magam után, hátha megmaradhat az állásom....

5 megjegyzés:

MJ írta...

Ugyan, ugyan! Akor nem ásogatnál ilyen nyugodtan, meg irogatnál bejegyzéseket. Amúgy nem is használatos manapság a ténta! Csak belső szervi fertőtlenítésre. Pálinka néven jegyezte be az EU!

Joe bácsi írta...

Mondtam én, hogy nyugodt vagyok? A ténta meg ajándék tollkészlettel került az asztalra dísz gyanánt. Én sem számítottam rá, azért történt a baleset... :D A pálinkát pedig ne is emlegesd, neki volt köszönhető az ötlet!

Apa54 írta...

Ez is egy áprilisi tréfa. Már majdnem beugortam neki. Mert kell egy kis áramszünet…Hofi után szabadon.

Joe bácsi írta...

Bezony, így nap végén beismerem, ez az írás beugratásba csapott át a végén, bár tulajdonképpen kitelne tőlem, hogy átrendezem az irodát.... :D

MJ írta...

Majd ha lesz irodád....!

Megjegyzés küldése